Breaking News
Loading...
Rabu, 11 Jun 2014

Info Post
Sarah hanya mengangguk.
 
"Jumpa Sarah?" tanya mak sebaik sahaja saya sampai balik.
 
"Ada."
 
Saya terus masuk ke dalam bilik.
 

Esoknya pula, mak menyuruh saya ke kedai Pak Uddin lagi. Disuruhnya saya membeli bawang besar pula. Balik saja daripada kedai, mak bertanya lagi…
 
"Jumpa Sarah?"
 
"Ada."
 
Saya meletakkan bawang itu di atas meja, kemudian masuk ke dalam bilik.
 
Perkara itu berlarutan selama sebulan…
 
"Jumpa Sarah?"
 
"Ada mak. Semakin kurus dia sekarang! Terkejut juga Man."
 
"Baguslah. Setiap yang terjadi, ada hikmahnya Man."
 
Saya tersengih! Saya tak faham maksud mak, tapi hari ini saya sudah faham…
 
"Allah tu maha adil. Dia datangkan Siti untuk berikan Sarah pada Man. Man redha dengan pilihan
mak tu. Man setuju! Terima kasih mak!"
 
Saya memeluk mak. Mak dan kakak memandang saya pelik! Saya tak kisah, yang saya tahu, saya
sangat bersyukur! Mak itik pulang petang itu menjadi suri di hati saya. Saya tak kisah, biarpun dia
bukan Fasha Sandha, dia seorang yang baik dan luar biasa untuk saya.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.......TaMaT......

Oleh ISKANDAR DANIEL

0 ulasan:

Catat Ulasan